Snart är vi tillbaka så att ni kan handla igen. Läs mer här.

Populära länkar


Kategorier

Bajspåsar
Gå till Burar & Hundväskor
Bilbur - Artfex
Bilselar
Biltillbehör
Canvasburar
Plastburar
Stålburar
Gå till Bäddar & Filtar
Bäddar
Fällar & Filtar
Gå till Foder & Kosttillskott
Best in Show
Bozita Robur
FourFriends
Happy Dog
Mästers
PrimaDog
Gå till Royal Canin
Rasanpassat
Livsstilsanpassat
Storleksanpassat
Foder för avel/tillväxt
Våtfoder & Blötmat
Gå till Kosttillskott
Hud & Päls
Klor & Tassar
Leder & Muskler
Mage & Tarm
Mun & Tänder
Urinvägar
Valp
Återhämtning
Grindar & Luckor
Gå till Godis & Tuggben
EU-tillverkat
Godisväskor
Hårda Godisar
Mjuka Godisar
Naturtugg
Storpack
Svenska Produkter
Tuggben
Vegetabiliskt
Gå till Halsband
Fasta
Halvstryp
Helstryp
Gå till Husse & Matte
Byxor & Bälten
Gå till Friluftsliv
Matlagning
Mygg
Sitt- & Liggunderlag
Termosar & Flaskor
Godisväskor
Handskar & Mössor
Jackor & Västar
Pannlampor
Skor, Stövlar, Strumpor
Träningsbälten
Tröjor & Skjortor
Underställ
Övrigt
Hundpejl & GPS
Gå till Hundkläder & Täcken
Overall
Regntäcken
Tunna täcken & Tröjor
Vintertäcken
Västar
Gå till Koppel & Linor
Gå till Koppel
Antiglid
Expander
Flexi
Läder
Retriever
Textil
Tvillingkoppel
Löplinor & Markskruvar
Gå till Spårlinor
Plast
Tyg
Gå till Leksaker
Aktivering
Bollar
Drag & Kampleksaker
Gummi
KONG
Mjukisar
Utan pip
Vattenleksaker
Gå till Matplatsen
Förvaring & Underlägg
För hetsätare
Keramikskålar
Matbarer
Non-Spill & Reseskålar
Plastskålar
Rostfria skålar
Gå till Pälsvård
Bad & Handdukar
Balsam
Borstar & Kammar
Saxar & Trim
Schampo
Gå till Reflexer & Lampor
Blinkhalsband
Blinklampor
Reflex
Hundselar
Gå till Tassar & Klor
Klotänger & Filar
Sockar
Tassalvor
Gå till Träning & Lydnad
Agility
Cykelset
Dummys och apportbockar
Klicker
Klövjeväskor
Munkorgar
Visselpipor
Gå till Valpen
Valpbäddar
Valpfoder
Valpgodis & Tugg
Valphalsband
Valpkoppel
Valpleksaker
Valpvård
Övrigt
Gå till Vård & Hälsa
Fästingar & Ohyra
Förband & Sårvård
Hanhundsskydd
Hudvård
Hundkragar & Bodys
Oro & Rädsla
Tandvård
Tikskydd
Gå till Ögon & Öron
Ögon
Öron
Gå till UTFÖRSÄLJNING
Hundpromenad
Kläder
Hundleksaker
Foder & Tugg
Övrigt

Varumärken

Alla Varumärken

Fördelar med oss

  • Inga avgifter
  • Gratis frakt över 599:-
  • Snabb leverans
  • KUNDSERVICE med riktiga hundägare
  • Öppet köp returrätt 30 dagar
  • Betala säkert med avgiftsfri faktura, kort eller internetbank
Produkten läggs i din varukorg
Produkten har lagts till i din varukorg

Populära frågor

Hur hittar jag rätt storlek?

Du hittar din storlek med hjälp av våra storleksguider. När du är inne och handlar i vår webbshop kan du även hitta information om storlek och mått när du är inne på en specifik produkt.

Kolla gärna in vår guide för hur du mäter din hund https://www.hund.se/storleksguide-hund

Om du fortfarande är osäker på din storlek, eller behöver hjälp att förstå storleksguiden, kan du kontakta vår kundservice via telefon.

Får jag skicka tillbaka om det inte passar?

Givetvis!

Som kund har du 30 dagars öppet köp från det att du mottagit din beställning.

Varan du ska skicka tillbaka behöver vara i originalskick, ren och hel, med etiketter och eventuell förpackning. 

Om det är en produkt som du provat på hunden behöver du säkerställa att den är ren från hundhår och smuts. Om vi behöver rengöra er produkt kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Kan jag använda Bonuscard hos er?

Ja självklart!

När du lägger din order finns en ruta i kassan som heter "Ev. meddelande till oss". Där skriver du "medlem i Bonuscard". Din order kommer då manuellt att hanteras och läggas in i Bonuscard. 

Hur gör jag en retur?

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad. Glöm inte att rengöra er produkt väl från eventuella hundhår. Om vi behöver rengöra er produkt kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport, packa väl. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss. Ni kan gärna använda er av vår egen retursedel (69kr), den brukar vara det billigaste alternativet och den hittar ni via denna länk https://www.hund.se/returfraktsedel

Kunden står för kostnaden för returfrakt. Vi har tänkt på att ändra så att vi står för returfrakten men det kommer då drabba alla våra kunder eftersom våra priser tyvärr skulle behöva höjas för att täcka returkostnader. 

Vi rekommenderar att du pausar din betalning hos Klarna i väntan på att din retur ska behandlas av oss. Detta gör du enklast genom att ringa dom, 08-120 120 10, eller via Klarna-appen. 

I appen kan du välja att "Rapportera ett problem" eller "Rapportera retur". Följ instruktionerna i appen för att pausa/frysa din faktura. 

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Klarna återbetalningsdelen.

Gäller det exempelvis byte av storlek så är det samma tillvägagångssätt. Skicka tillbaka det du inte vill ha till oss och lägg en ny order på vår hemsida.

Jag ångrar mitt köp.

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad. Glöm inte att rengöra er produkt väl från eventuella hundhår. Om vi behöver rengöra er produkt kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport, packa väl. Vid retur av ångrade köp står du som kund för returfrakten. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss.

Ni kan gärna använda er av vår egen retursedel, den brukar vara det billigaste alternativet och den hittar ni via denna länk https://www.hund.se/returfraktsedel

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Klarna återbetalningen.

Kan jag handla fraktfritt?

Givetvis! 

Handlar du för mer än 899kr så bjuder vi på fraktkostnaden. Handlar du för mer än 999kr erbjuder vi fri hemleverans. 

Om du väljer att hämta upp ditt paket hos oss i Timrå är det självklart alltid fraktfritt. 

Alla fraktalternativ och eventuella kostnader hittar du i kassan på hemsidan.

Vilka betalsätt kan jag välja emellan?

Vi tillhandahåller Klarna som vår betallösning.

De erbjuder fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning via bank, Swish samt kortbetalning.

Skulle ni inte få upp faktura eller delbetalning som alternativ så är det Klarnas kreditsystem som bestämmer det. Du kan kontakta Klarna direkt när det gäller frågor om detta eftersom det är något som vi inte kan påverka. Ett samtal till dem kan även klargöra vissa frågetecken så att Klarna ändrar i sitt system och tillåter er att handla mot faktura, kontakta Klarna på [email protected] eller 08-120 120 10.

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige i dagsläget.

När skickar ni mitt paket?

Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt.

Vi kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Hur lång är leveranstiden?

Om dina beställda produkter finns i lager skickar vi oftast ditt paket samma eller nästkommande vardag. 

Om du har beställningsvaror på din order kan leveransen dröja något. Besked om beräknad leveranstid finns under alla produkter i webshopen. 

Är produkten slut i vårt lager hinner vi normalt få hem varan och leverera vidare till er inom 2-5 vardagar. Tyvärr kan fördröjningar ske om t.ex. vår leverantör har slut i sitt lager. Vi meddelar er om så skulle vara fallet.

Leverans sker när alla produkter på ordern finns i lager, vi kan tyvärr inte restnotera varor.

Jag hittar inte en vara jag söker.

Använd gärna vår sökruta, där kan du söka på både produkter och varumärken.

Om du, trots sök, inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Vi uppdaterar vårt sortiment med jämna mellanrum för att alltid ha något nytt - det innebär att vi ibland måste offra några gamla produkter få ge rum åt några nya.

Hur lägger jag en bevakning på en produkt?

Om en produkt är slut i lager kan du lägga in en bevakning, dvs vi skickar dig ett mail så snart varan finns åter på lager. Observera att detta inte gäller produkter märkta "Beställningsvara". 

Detta gör du enkelt genom att fylla i din e-postadress i fältet på produktsidan. Klicka sedan på knappen som heter "Bevaka". Då skapas automatiskt en bevakning på produkten och vi hör av oss när varan går att beställa igen. 

Hur pausar jag min betalning hos Klarna?

Om du av någon anledning behöver pausa din betalning hos Klarna, exempelvis vid en retur, så kan du göra detta genom att kontakta Klarna direkt. 

Detta gör du enklast genom att ringa dom, 08-120 120 10, eller via Klarna-appen. 

I appen kan du välja att "Rapportera ett problem" eller "Rapportera retur". Följ instruktionerna i appen för att pausa/frysa din faktura. 

När ditt ärende är löst, exempelvis att returen är genomförd, kan du själv aktivera din faktura, alternativt kommer Klarna att aktivera/makulera den. 

Jag har fått ett trasigt paket, vad gör jag?

Vi strävar alltid efter högkvalitativa leveranser, men i sällsynta fall kan ditt paket skadas under transporten. 

Vi ber dig då att kontakta vår kundtjänst via e-post så snart som möjligt. I mailet önskar vi att du bifogar bilder på det skadade paketet och eventuellt skadade produkter. 

Så snart vi mottagit ditt mail hjälper vi dig vidare i ärendet. 

Jag har ändrat i min order men det syns inte på Klarna.

När du genomför en ändring i din order; antal, stolek, priser osv, så registreras denna ändring hos Klarna först när vi skickar din order. 

Detta innebär att din order kommer att se likadan ut hos Klarna tills dess att vi skickar ut en leveransbekräftelse. 

Varför fanns det ingen retursedel i paketet?

Vi har tagit ett medvetet beslut att inte skicka med returfraktsedel i paket som skickas från oss. Anledningen till detta är främst med tanke på miljön. 

Om du behöver skicka tillbaka din beställda vara, och önskar en returfraktsedel, hittar du den här; https://www.hund.se/returfraktsedel

Jag har ingen skrivare, hur använder jag er returfraktsedel?

Att använda vår returfraktsedel är inget måste, du väljer själv vilket sätt du skickar tillbaka ditt paket på. 

Vår returfraktsedel skickas till dig via mail och måste skrivas ut för att kunna klistras på paketet. 

Om du inte har tillgång till skrivare finns det en del andra tillvägagångssätt: 

- Om du har en annan ny order hos oss som ännu inte skickats kan vi lägga med returfraktsedeln i den. 

- Du kan skicka tillbaka paketet med ett vadderat kuvert från posten. 

- Är det en liten produkt kan du skicka tillbaka det i ett vanligt kuvert med frimärken. 

- Du kan köpa en egen fraktsedel hos valfritt fraktbolag.

Tänk på att det är du som ansvarar för returen tills dess att den anlänt hos oss, så skicka produkten på ett sätt du känner dig trygg med. 

Om du väljer att skicka returen på ett annat sätt än med vår returfraktsedel behöver du skicka med en lapp med ditt namn samt ordernummer. Paketet ska skickas till följande adress: 
Nordiska Utsidangruppen, Hund.se, Terminalvägen 21, 861 36 Timrå

Kostar det att använda er returfraktsedel?

Ja, om du väljer att använda dig av vår returfraktsedel tar vi ut en avgift på 69kr. När vi gör returen hos oss återbetalar vi varans pris minus returfraktsedelns kostnad.

Vår returfraktsedel är i många fall det billigaste alternativet, framförallt om du ska skicka tillbaka något som är lite större eller dyrare. Det är även säkrare då denna fraktsedel är spårbar, vilket ökar tryggheten vid en eventuell retur. 

Vid reklamationsärenden står vi för returfraktkostnaden. Observera att du behöver kontakta oss innan du skickar tillbaka en reklamation. 

Jag har valt att hämta i butiken, när är det klart?

Så snart ditt paket är klart att hämtas får du ett mail från oss. 

Normalt sett sker det samma eller nästkommande vardag, förutsatt att allt finns i lager. 

Vart är mitt paket?

Så snart ditt paket skickats från oss får du ett mail med en spårningslänk. Klickar du på den kan du enkelt följa ditt pakets resa. 

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse kan detta bero på att det hamnat i skräpposten, alternativt kan du ha angivit en felaktig e-postadress. Det kan också vara så att ditt paket ännu inte skickats från oss. I normala fall skickas ditt paket samma eller nästkommande arbetsdag (om inte annat är angivet i din orderbekräftelse). Vid eventuella förseningar kommer vi att kontakta dig. 

Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor om ditt paket. 

Visa fler

Kategorier

Vanliga Frågor

Kan jag använda Bonuscard hos er?

Ja självklart!

När du lägger din order finns en ruta i kassan som heter "Ev. meddelande till oss". Där skriver du "medlem i Bonuscard". Din order kommer då manuellt att hanteras och läggas in i Bonuscard. 

Har ni någon fysisk butik?

Nej, tyvärr. Det går dock utmärkt att hämta ut sin onlineorder hos oss i Timrå. 

Varuutlämningen i Timrå är öppen måndag till fredag mellan 9.00 - 17.00. Stängt röda dagar.

Har ni någon rabattkod?

Vi har inga allmänna rabattkoder som vi delar ut. Det bästa sättet att hålla reda på kampanjer är att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Nyhetsbrevet får du efter att ha handlat hos oss eller genom att registrera din mejladress längst ner på vår hemsida.

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

Längst ner i nyhetsmejlet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, länken heter “Unsubscribe".

Hur kan jag samarbeta med er?

Vi får ofta erbjudanden om olika typen av samarbeten och produktsponsring, vi har tyvärr inte möjligheten att arbeta med alla. Anser du att du har något du skulle kunna erbjuda oss får du gärna skriva några rader om dig själv och dina exponeringsmöjligheter till oss.

Vi värdesätter egenskaper som att ta uttrycksfulla bilder på våra produkter, många hängivna följare i sociala medier eller ett brinnande intresse för det vi står för.

Visa fler

Frakt och Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Om dina beställda produkter finns i lager skickar vi oftast ditt paket samma eller nästkommande vardag. 

Om du har beställningsvaror på din order kan leveransen dröja något. Besked om beräknad leveranstid finns under alla produkter i webshopen. 

Är produkten slut i vårt lager hinner vi normalt få hem varan och leverera vidare till er inom 2-5 vardagar. Tyvärr kan fördröjningar ske om t.ex. vår leverantör har slut i sitt lager. Vi meddelar er om så skulle vara fallet.

Leverans sker när alla produkter på ordern finns i lager, vi kan tyvärr inte restnotera varor.

Jag har fått ett trasigt paket, vad gör jag?

Vi strävar alltid efter högkvalitativa leveranser, men i sällsynta fall kan ditt paket skadas under transporten. 

Vi ber dig då att kontakta vår kundtjänst via e-post så snart som möjligt. I mailet önskar vi att du bifogar bilder på det skadade paketet och eventuellt skadade produkter. 

Så snart vi mottagit ditt mail hjälper vi dig vidare i ärendet. 

Jag har valt att hämta i butiken, när är det klart?

Så snart ditt paket är klart att hämtas får du ett mail från oss. 

Normalt sett sker det samma eller nästkommande vardag, förutsatt att allt finns i lager. 

Vart är mitt paket?

Så snart ditt paket skickats från oss får du ett mail med en spårningslänk. Klickar du på den kan du enkelt följa ditt pakets resa. 

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse kan detta bero på att det hamnat i skräpposten, alternativt kan du ha angivit en felaktig e-postadress. Det kan också vara så att ditt paket ännu inte skickats från oss. I normala fall skickas ditt paket samma eller nästkommande arbetsdag (om inte annat är angivet i din orderbekräftelse). Vid eventuella förseningar kommer vi att kontakta dig. 

Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst om du har några frågor om ditt paket. 

Kan jag handla fraktfritt?

Givetvis! 

Handlar du för mer än 899kr så bjuder vi på fraktkostnaden. Handlar du för mer än 999kr erbjuder vi fri hemleverans. 

Om du väljer att hämta upp ditt paket hos oss i Timrå är det självklart alltid fraktfritt. 

Alla fraktalternativ och eventuella kostnader hittar du i kassan på hemsidan.

Mitt paket har fastnat på vägen.

Vi strävar alltid efter så snabba leveranser som möjigt och skickar oftast ut ditt paket inom 1-2 arbetsdagar (förutsatt att allt finns i lager). 

Om du fått en leveransbekräftelse och via spårningsnumret kan se att ditt paket fastnat på vägen (minst 5 dagar sedan paketets senaste spårningshändelse) är du varmt välkommen att kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Hur spårar jag mitt paket?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket med kolli-id och legitimation.

När skickar ni mitt paket?

Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt.

Vi kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Vilka fraktalternativ finns?
  • - PostNord Varubrev/My Pack - paketet går i förstahand till brevlådan och annars till ditt närmsta/valda postombud.

    - PostNord FlexChange Home - paketet lämnas vid er bostad.

    - Instabox Express - paketet skickas till box.

    - Instabox Home - paketet skickas direkt hem till dig. 

    - Hämtas på lagret i Timrå - hämta upp din order på vår varuutlämning.

    Alla fraktsätt är inte alltid tillgängliga, olika produkter kan ha olika fraktsätt aktiverade.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från ombudet?

Om paketet aldrig hämtas från ditt ombud går det i automatisk retur till oss efter 14 dagar.

Vi tar för detta ut en hanteringsavgift beroende på vikt och storlek på paketet, dock max 150 kronor.

Mer information om detta hittar du i våra köpvillkor. 

Jag kan inte spåra mitt paket via kollinumret.

Sändningsnumret skickas till dig via e-post i leveransbekräftelsen så fort vi har packat ert paket på vårt lager. Observera att det kan ta upp till 1 dygn innan försändelsen går att spåra via transportbolaget.

Visa fler

Handla och Betala

Kan jag beställa till utlandet?

Nej, tyvärr. Vi levererar endast till adresser inom Sverige i dagsläget.

Hur pausar jag min betalning hos Klarna?

Om du av någon anledning behöver pausa din betalning hos Klarna, exempelvis vid en retur, så kan du göra detta genom att kontakta Klarna direkt. 

Detta gör du enklast genom att ringa dom, 08-120 120 10, eller via Klarna-appen. 

I appen kan du välja att "Rapportera ett problem" eller "Rapportera retur". Följ instruktionerna i appen för att pausa/frysa din faktura. 

När ditt ärende är löst, exempelvis att returen är genomförd, kan du själv aktivera din faktura, alternativt kommer Klarna att aktivera/makulera den. 

Jag har ändrat i min order men det syns inte på Klarna.

När du genomför en ändring i din order; antal, stolek, priser osv, så registreras denna ändring hos Klarna först när vi skickar din order. 

Detta innebär att din order kommer att se likadan ut hos Klarna tills dess att vi skickar ut en leveransbekräftelse. 

Kan jag beställa över telefon?

Nej, tyvärr. Alla köp måste göras via vår hemsida. 

Men, du är varmt välkommen att ringa oss, vi hjälper mer än gärna till med att guida dig genom ditt köp. 

Vart kan jag se mitt kvitto?

I samband med att din order lämnar oss skickar vi ut en leveransbekräftelse till din e-postadress.

Bifogat i detta mail finns en pdf. med ditt kvitto och moms. 

Kan man handla som företag?

Tyvärr säljer vi bara till privatpersoner via vår hemsida och dess kassasystem som Klarna hanterar.

Till myndigheter och liknande kan vi göra speciallösningar och fakturera, kontakta oss om det skulle vara aktuellt.

(Har ni behov av något till ert företag kan ni såklart alltid handla som privatperson, och trots det ta upp kostnaden och kvittot i företagets bokföring om varan behövs i dess verksamhet. Sedan en tid tillbaka har Skatteverket lättat på de gamla reglerna att kvittot behövde vara utställt exakt på företagsnamnet. Huvudsaken är att varan används och är till nytta för er verksamhet.)

Varför måste jag ange personnummer i kassan?

Klarna sköter vår kassa och eftersom vi säljer en del varor som kräver att kunden är 18år vill Klarna förvissa sig om detta. Därav kan ni behöva ange personnummer till Klarna även om ni köper en hundleksak och betalar med kort.


Personnummer är inget vi tar del av från Klarna eller sparar i våra register. Ni kan vara helt trygga med att ange personnummer till Klarna.

Kan jag få hjälp med att beställa?

Absolut, du kan alla vardagar mellan 9-17 ringa vår kundtjänst för att få hjälp med din beställning.

Alla köp måste dock ske över nätet, men vi hjälper gärna till och ”guidar dig genom ditt köp”.

Vilka betalsätt kan jag välja emellan?

Vi tillhandahåller Klarna som vår betallösning.

De erbjuder fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning via bank, Swish samt kortbetalning.

Skulle ni inte få upp faktura eller delbetalning som alternativ så är det Klarnas kreditsystem som bestämmer det. Du kan kontakta Klarna direkt när det gäller frågor om detta eftersom det är något som vi inte kan påverka. Ett samtal till dem kan även klargöra vissa frågetecken så att Klarna ändrar i sitt system och tillåter er att handla mot faktura, kontakta Klarna på [email protected] eller 08-120 120 10.

När betalar jag min order?

Vår kassa sköts av Klarna. Om ni väljer att betala med faktura eller delbetalning så skickas fakturan när ditt paket lämnar oss. Ni betalar då fakturan, alternativt påbörjar er delbetalning när ni fått hem er beställning. 

Väljer ni andra betalningsalternativ, som t.ex. kort eller direktbetalning så betalar ni direkt när ni lägger er order. Pengarna reserveras då på ditt kort tills dess att ditt paket lämnat oss. Så fort paketet skickats till dig kommer pengarna att dras från ditt kort eller konto. 

Hur får jag min faktura?

Din faktura skickas som e-post till dig i samband med att ordern skickas från oss. Observera att avsändaren är Klarna. Ibland kan dessa mail hamna i skräpposten, så om du saknar din faktura rekommenderar vi dig att kolla där.

Du kan själv se och hantera dina fakturor och dess betalstatus på www.klarna.se samt i deras app.

Du kan även kontakta Klarna direkt när det gäller fakturafrågor på [email protected] eller 08-120 120 10.

Min kortbetalning misslyckades, vad händer nu?

När kort- eller direktbetalning avbryts/misslyckas så skapas en kostnadsfri mejlfaktura som underlag för betalningen.

Fakturan mejlas till din e-postadress i samband med att ordern levereras från oss. Den betalas lättast med internetbank eller avi.

Troligen är det ett tillfälligt fel som gjort att betalningen inte gick igenom, det kan ligga både i uppkopplingen, hos oss, eller hos din bank. 

Har du frågor angående din betalning ber vi dig kontakta Klarna, 08-120 120 10.

Vad kostar det att handla hos er?

Hos oss kan du alltid handla fraktfritt!
Vi har både fraktalternativ som är gratis och några som kostar. Priset finns angivet på respektive fraktsätt i kassan. Står det 0 kr levererar vi ditt paket gratis.

Vår fraktfria gräns är för närvarande 899kr för vanliga paket. Handlar du för mer än 999kr erbjuder vi fri hemleverans. 

Har ni öppet köp?

Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar efter köptillfället. Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Vid julhandel går det alltid bra att lämna tillbaka varan under hela januari. Även om ni köpt er julklapp under november kan ni alltså lämna tillbaka varan under hela januari.

Visa fler

Min Beställning

Jag vill ändra något i min order.

Absolut, men hör av dig till oss så snart som möjligt. 

Om ditt paket redan har packats och hamnat i en postbur har vi dessvärre inte längre möjlighet att ändra något i din order. 

Ändringar kan handla om leveransadress, färgändring, storleksändring osv. 

Vi kan i vissa fall lägga till produkter på din order. Detta beror på ditt valda betalsätt. Kontakta oss så hjälper vi dig vidare. 

Varför är min order inte skickad?

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse från oss kan detta bero på: 

- Du har angivit en felaktig e-postadress.

- Leveransbekräftelsen har hamnat i skräpposten.

- Din order är inte komplett, dvs alla produkter finns inte i lager.

- Du har beställt ett större antal av en produkt än vi för tillfället har hemma.

- Vi har leveransförseningar från leverantören.

- Du har beställt en beställningsvara som ännu inte anlänt till oss. 

Observera att din order skickas först när alla produkter finns i lager. Vi har inte möjlighet att restnotera produkter. 

Om leveransförseningar skulle uppstå kommer vi att kontakta dig med ett preliminärt leveransdatum så snart som möjligt. 

Givetvis kan du själv kontakta oss om du har några funderingar. 

Vart är min beställning?

I din orderbekräftelse anges när vi beräknar kunna skicka din order från oss.

Om du mottagit en leveransbekräftelse från oss innebär detta att ditt paket har lämnat oss. I detta mail finner du en spårningslänk där du enkelt kan följa ditt pakets resa. 

Om du inte mottagit en leveransbekräftelse kan detta innebära att ditt paket ännu inte lämnat oss. Detta kan bero på att någon av dina beställda produkter inte finns i lager. Vi kommer då att kontakta dig angående detta med en preliminär leveranstid. 

Självklart är du varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor om din beställning. 

När skickas min beställning?

I normala fall skickas din order samma dag, alternativt nästkommande arbetsdag. En förutsättning för detta är att dina beställda produkter finns i lager. 

Skulle någon produkt saknas skickas din order först när allt finns hemma i lager. 

Om du har en beställningsvara på din order kommer denna att beställas från leverantören så snart som möjligt och din order skickas så snart produkten anlänt till oss. 

Tyvärr kan det uppstå förseningar. Detta kan bero på försenade leveranser till oss eller i sällsynta fall lagerfel. Om din order av någon anledning blir försenad kontaktar vi dig så snart som möjligt. 

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

Så snart du genomfört ditt köp hos oss skickar vi ut en orderbekräftelse till angiven e-postadress. 

Om du inte hittar orderbekräftelsen i din inkorg ber vi dig att kontrollera din skräppost, den kan ha hamnat där. 

Om du ändå inte lokaliserar din orderbekräftelse kan det tänkas att ditt köp inte har gått igenom, alternativt kan du ha angivit en felaktig e-postadress. Vi ber dig då att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Hur kan jag få veta status på min order?

Vi skickar alltid ett bekräftelsemail så fort din order kommit in i vårt system. När varan lämnat lagret får du ännu ett mail från oss med sändningsnummer på din order.

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Kan jag lägga till en produkt på min order?

Beroende på ditt valda betalsätt kan vi i vissa fall lägga till produkter på din order. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare, 060-124 000. 

Observera att vi inte kan lägga till produkter på en order som redan är behandlad och packad. 

Om vi inte kan lägga till en produkt på din order rekommenderar vi dig att göra en ny order på önskad produkt. Om er nya beställning understiger vår fraktfria gräns kan frakt tillkomma. 

Jag har fått ett mail om en retur på min order innan jag fått varorna?

Har du fått mail om en retur innan du fått din order levererad beror det mest troligt på att vi inte har haft varan i lager.

Det kan stå att varan finns i lager, men i sällsynta fall händer det att vi har ett lagerfel vilket gör att vi inte har någon vara att skicka. Vi måste därför göra ett återköp i samband med leverans för att försäkra oss om att du inte betalar för något du inte får.

Kan jag avbryta en beställning?

Ja - men skynda dig!

Hör av dig så snart som möjligt, om vi redan hunnit packa din order och ert paket hamnat i en postbur kan vi inte stoppa den.

Ni kan alltid låta bli att hämta ut ert paket så att det går i retur men då kommer det tas ut en avgift om 150kr för kostnader enligt våra köpvillkor.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse.

Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail eller placerar dom i "skräppost". Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Jag hittar inte min följesedel?

Din följesedel skickas digitalt via e-post i och med att vi levererar er order, i paketet finns inget fysiskt papper.

Observera att detta mail kan hamna i skräpposten, så om du saknar din leveransbekräftelse ber vi dig kika där. 

Visa fler

Storlek och Sortiment

Hur hittar jag rätt storlek?

Du hittar din storlek med hjälp av våra storleksguider. När du är inne och handlar i vår webbshop kan du även hitta information om storlek och mått när du är inne på en specifik produkt.

Kolla gärna in vår guide för hur du mäter din hund https://www.hund.se/storleksguide-hund

Om du fortfarande är osäker på din storlek, eller behöver hjälp att förstå storleksguiden, kan du kontakta vår kundservice via telefon.

Hur lägger jag en bevakning på en produkt?

Om en produkt är slut i lager kan du lägga in en bevakning, dvs vi skickar dig ett mail så snart varan finns åter på lager. Observera att detta inte gäller produkter märkta "Beställningsvara". 

Detta gör du enkelt genom att fylla i din e-postadress i fältet på produktsidan. Klicka sedan på knappen som heter "Bevaka". Då skapas automatiskt en bevakning på produkten och vi hör av oss när varan går att beställa igen. 

När finns produkten i lager igen?

När en produkt är slut i lager finns det allt som oftast ett prelimärt datum när denna väntas åter i lager. Detta datum hittar du på produktens sida. 

Om det saknas på produkten som är slut innebär detta att vi ännu inte har mottagit ett datum från vår leverantör, men detta uppdateras dagligen. 

Genom att "bevaka" produkten behöver du inte själv hålla koll på vår hemsida. Vi skickar då dig ett mail så snart produkten finns åter hos oss. Bevakningen aktiverar du genom att skriva in din e-postadress i fältet på produktens sida. 

Produkten jag vill beställa är slut i lager.

Majoriteten av våra produkter är lagervaror, dvs produkter som vi ständigt har i lager. 

Men om produkten du vill köpa är slut i lager kan du snabbt och smidigt skriva in din e-postadress på produktens sida och klicka på knappen "Bevaka". Du blir då kontaktad via e-post när produkten finns åter i lager.  

Vissa produkter är beställningsvaror (detta syns på produktens sida på hemsidan), vilket innebär att vi beställer produkten från vår leverantör så snart du lagt din order. Om leveranstiden är längre än beräknat kommer vi att kontakta dig med ett preliminärt leveransdatum så snart som möjligt. 

Kan ni ta hem en vara som jag inte hittar i ert sortiment?

Vi tar gärna emot tips om produkter som saknas i vårt sortiment. Om vi ser att efterfrågan är stor kan vi komma att plocka in den i vårt sortiment. 

Jag hittar inte en vara jag söker.

Använd gärna vår sökruta, där kan du söka på både produkter och varumärken.

Om du, trots sök, inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

Vi uppdaterar vårt sortiment med jämna mellanrum för att alltid ha något nytt - det innebär att vi ibland måste offra några gamla produkter få ge rum åt några nya.

Visa fler

Retur och Reklamation

Jag ångrar mitt köp.

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad. Glöm inte att rengöra er produkt väl från eventuella hundhår. Om vi behöver rengöra er produkt kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport, packa väl. Vid retur av ångrade köp står du som kund för returfrakten. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss.

Ni kan gärna använda er av vår egen retursedel, den brukar vara det billigaste alternativet och den hittar ni via denna länk https://www.hund.se/returfraktsedel

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Klarna återbetalningen.

Varför fanns det ingen retursedel i paketet?

Vi har tagit ett medvetet beslut att inte skicka med returfraktsedel i paket som skickas från oss. Anledningen till detta är främst med tanke på miljön. 

Om du behöver skicka tillbaka din beställda vara, och önskar en returfraktsedel, hittar du den här; https://www.hund.se/returfraktsedel

Får jag skicka tillbaka om det inte passar?

Givetvis!

Som kund har du 30 dagars öppet köp från det att du mottagit din beställning.

Varan du ska skicka tillbaka behöver vara i originalskick, ren och hel, med etiketter och eventuell förpackning. 

Om det är en produkt som du provat på hunden behöver du säkerställa att den är ren från hundhår och smuts. Om vi behöver rengöra er produkt kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Jag har ingen skrivare, hur använder jag er returfraktsedel?

Att använda vår returfraktsedel är inget måste, du väljer själv vilket sätt du skickar tillbaka ditt paket på. 

Vår returfraktsedel skickas till dig via mail och måste skrivas ut för att kunna klistras på paketet. 

Om du inte har tillgång till skrivare finns det en del andra tillvägagångssätt: 

- Om du har en annan ny order hos oss som ännu inte skickats kan vi lägga med returfraktsedeln i den. 

- Du kan skicka tillbaka paketet med ett vadderat kuvert från posten. 

- Är det en liten produkt kan du skicka tillbaka det i ett vanligt kuvert med frimärken. 

- Du kan köpa en egen fraktsedel hos valfritt fraktbolag.

Tänk på att det är du som ansvarar för returen tills dess att den anlänt hos oss, så skicka produkten på ett sätt du känner dig trygg med. 

Om du väljer att skicka returen på ett annat sätt än med vår returfraktsedel behöver du skicka med en lapp med ditt namn samt ordernummer. Paketet ska skickas till följande adress: 
Nordiska Utsidangruppen, Hund.se, Terminalvägen 21, 861 36 Timrå

Kostar det att använda er returfraktsedel?

Ja, om du väljer att använda dig av vår returfraktsedel tar vi ut en avgift på 69kr. När vi gör returen hos oss återbetalar vi varans pris minus returfraktsedelns kostnad.

Vår returfraktsedel är i många fall det billigaste alternativet, framförallt om du ska skicka tillbaka något som är lite större eller dyrare. Det är även säkrare då denna fraktsedel är spårbar, vilket ökar tryggheten vid en eventuell retur. 

Vid reklamationsärenden står vi för returfraktkostnaden. Observera att du behöver kontakta oss innan du skickar tillbaka en reklamation. 

Hur gör jag ett byte?

Om du önskar byta exempelvis storlek på en köpt vara returnerar du produkten som inte passar. All information gällande returer hittar du här; https://www.hund.se/returfraktsedel

Du lägger sedan en ny order på produkten du önskar istället. 

Eftersom dessa ärenden hanteras separat kommer du att få en återbetalning för produkten du skickar tillbaka och en ny faktura/betalning för den nya storleken. 

Vart är min återbetalning?

När vi skapar en återbetalning till dig vid tex en retur eller reklamation kan det ta upp till 14 dagar innan pengarna når dig.

Har ni valt att betala mot faktura och gör en retur innan ni hunnit betala så kommer Klarna att skicka ut en ny faktura med uppdaterat belopp.

Har du redan betalat kommer Klarna att genomföra en återbetalning till kontot du använde vid betalning.

Har pengarna inte kommit efter 14 dagar? Kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Hur gör jag en retur?

Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning.

Varan behöver vara oanvänd och oskadad. Glöm inte att rengöra er produkt väl från eventuella hundhår. Om vi behöver rengöra er produkt kan vi komma att ta ut en hanteringskostnad i samband med returen. 

Skicka tillbaka varan till oss och skriv att det gäller en retur och ange ditt ordernummer. Tänk på att du alltid står för risken vid transport, packa väl. Du finner returadressen på vår hemsida under Kontakta oss. Ni kan gärna använda er av vår egen retursedel (69kr), den brukar vara det billigaste alternativet och den hittar ni via denna länk https://www.hund.se/returfraktsedel

Kunden står för kostnaden för returfrakt. Vi har tänkt på att ändra så att vi står för returfrakten men det kommer då drabba alla våra kunder eftersom våra priser tyvärr skulle behöva höjas för att täcka returkostnader. 

Vi rekommenderar att du pausar din betalning hos Klarna i väntan på att din retur ska behandlas av oss. Detta gör du enklast genom att ringa dom, 08-120 120 10, eller via Klarna-appen. 

I appen kan du välja att "Rapportera ett problem" eller "Rapportera retur". Följ instruktionerna i appen för att pausa/frysa din faktura. 

Så fort varorna scannats in på vårt lager så sköter Klarna återbetalningsdelen.

Gäller det exempelvis byte av storlek så är det samma tillvägagångssätt. Skicka tillbaka det du inte vill ha till oss och lägg en ny order på vår hemsida.

Hur gör jag en reklamation?

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara bör du göra en reklamation.

Mejla kundservice ([email protected]), ange ordernummer samt beskriv ditt ärende. Skicka gärna med en bild på varan, detta brukar underlätta reklamationshanteringen för både dig och oss.

Så snart vi mottagit ditt mail hjälper vi dig vidare i ärendet. Skicka inte tillbaka produkten innan vi hanterat ärendet hos oss. 

Kan jag lämna tillbaka varor i er butik som är köpt via hemsidan?

Ja, det går utmärkt!

Ta gärna med dig ditt ordernummer för snabbare hantering. 

Julklappsbyte & Presenter

Vi är väldigt flexibla när det gäller returer. Har du köpt en julklapp redan i oktober är det inga problem att returnera den under januari. Samma sak gäller med födelsedagspresenter.

Kontakta gärna vår kundtjänst innan du genomför en retur (om det gått mer än 30 dagar sedan du mottog produkten) så kan vi hjälpa dig vidare där. 

Visa fler
Har du några frågor, tveka inte att kontakta oss!
060 - 124 000
  • Hittar du det billigare någon annanstans matchar vi priset
  • Klarna - faktura, konto, delbetalning, kort och internetbank
  • Instabox
  • PostNord
© 2024 Nordiska Utsidangruppen AB   |  Telefon: 060-124 000  |  [email protected]